Hastane Bakımı: Tıbbi Ekipman ve Altyapınızın Bakımı Nasıl Yapılır?

Güncelleme tarihi: 18 Nis


Hastaneler, olmazsa olmaz tesislerden biridir. Her zaman yeterli düzeyde hizmet sunabilmelerini bekliyoruz. Ancak bu, yalnızca hastane ve tesis yöneticileri hastane bakımına yeterince dikkat ederse geçerlidir.

Kesinti süresi, ekipman arızası ve diğer varlık sorunları, herhangi bir sektördeki iş akışlarını büyük ölçüde bozabilse de, bir hastane bağlamında bunlar kelimenin tam anlamıyla yaşam ve ölüm arasındaki çizgidir.

Neyse ki, fiziksel varlıklar ve altyapı ile ilgili sorunlar, en iyi uygulamaları takip ederek ve bakım çalışmasının tüm yönlerini düzenlemek ve kolaylaştırmak için bakım yazılımı kullanarak önlenebilir. Nasıl olduğunu görelim.


Hastaneler neden diğer binalardan bu kadar farklı?

Dışarıdan bakıldığında çoğu hastane binası nispeten sakin ve sessiz görünür. Daha yakından incelendiğinde, yapının aşağıdakiler gibi etkileşimli parçaların karmaşık bir karışımını içerdiğini göreceksiniz:

  • Klinik

  • Eczane

  • Çevre Tesisler ve Bahçe

  • Klinik laboratuvarlar

  • Görüntüleme

  • Tedavi ve acil servisler

  • Ameliyathaneler

  • Yemek servisi

  • Temizlik

  • Yatarak tedavi servisi

…ve daha fazlası.

Bu zaten çok gibi gibi görünse de, hepsi bu kadar değil; bu birimlerin her biri, düzenleyici makamlar tarafından düzenli olarak izlenen benzersiz bir dizi sıkı çalışma prosedürüne tabidir.


Hastane bakımının benzersiz zorlukları

Tahmin edebileceğiniz gibi, bir hastanedeki bakım ekibinin işi oldukça zordur. Yine de, bazı büyük kısıtlamalara rağmen verimli kalmaları gerekir.


Bakım çalışmalarını 7/24 hizmet verecek şekilde organize etmek

Herhangi bir saatte, gündüz veya gece bir hastaneye girerseniz, bazı önemli faaliyetler gerçekleşir.

Bakım ekibi için bu özellikle zorlayıcı olabilir. Bir dizi sistemi sürekli çalışır durumda tutmaları gerekecek ve bir şekilde planlı bakım yapmak için bir zaman ve yer bulmaları gerekecek .

Pratik açıdan, bakım ekibinin, büyük olasılıkla farklı makinelere kademeli bir zaman çizelgesinde servis verilmesiyle birlikte çok sıkı bir programa ihtiyacı olacaktır . Bakım çalışmaları için ekipmanın kapatılması gereken durumlarda (elektrikli veya diğer yüksek riskli ekipman gibi), alternatif veya yedekler için düzenlemeler yapılmalıdır. Bunun gibi rutin işler, gerektiğinde ertelenmesi için yeterli boşluk bırakılarak planlanmalıdır.

Bu bakım gereksinimlerini karşılamak için bakım ekibinin 7/24 çalışma programını benimsemesi gerekecektir. Ayrıca, beklenmedik bir şekilde atıl hale gelen makinelere hızlı bir şekilde hizmet vermek için küçük fırsat pencerelerini yakalamaya da hazırlıklı olmaları gerekecek .


Bakım hatalarının ciddi sonuçları

Bu senaryolardan herhangi birinde ne olacağını hayal edin:

  • Bir defibrilatör gerektiğinde açılmıyor

  • Hastanın hayati belirtilerini izleyen bir monitör arızalı ve kritik bir aşamada sesli alarm göndermiyor

  • Görüntüleme makinesi aniden çalışmayı durduruyor.

  • Negatif basınç odaları oluşturmaktan sorumlu sistem işini düzgün yapmıyor

Bu durumlardan herhangi biri, hem hastalar hem de hastane için kötü sonuçlara yol açabilir.

Hastanelerde, yanlış ekipman bakımı veya uygunsuz temizlik/dezenfeksiyon gibi bakım aksaklıkları için - varsa da - çok az tolerans vardır .


Sağlık hizmetlerine uygunluk ihlallerinden kaçınma

Hastanenizin bakım yönetimi programı ve ne kadar verimli yürütüldüğü, uygunluk denetimlerinin sonuçları üzerinde doğrudan ve ölçülebilir bir etkiye sahiptir. CMMS gibi bir yazılım uygulamak , bakım kaynaklarını organize etmenin, hastane bakım çizelgeleri oluşturmanın ve en önemlisi bu çizelgelere uyabilmenin en iyi yoludur.

Ne yazık ki, bu yeterli olmayabilir. Sadece işin yapıldığını bilmek istemezsiniz. Doğru yapılmasını istersiniz. Ve sadece uyumluluk nedenlerinden dolayı değil.

İşte standardizasyon burada devreye giriyor. Uyumluluk gereksinimlerini gözden geçirin ve standartlaştırılmış işletim prosedürleri (SOP'ler) oluşturmak için bunları en iyi uygulamalarla birleştirin . SOP'leri çalışanların işe alım sürecine dahil edin. Bunları bir CMMS veya başka bir bulut tabanlı uygulamaya ekleyin, böylece konumları ne olursa olsun herkesin bunlara hızlı ve kolay bir şekilde erişmesi sağlanır.

Yalnızca bakımı değil, farklı departmanlar arasında süreçleri optimize etmek için SOP'leri kullanabilirsiniz.


Bakım maliyetlerini kontrol etme

Hayatlar kurtarılmayı ve hastalar şüphesiz en iyi bakımı hak ediyor olsa da, gerçek şu ki, diğer tüm endüstriler gibi sağlık hizmetleri de bütçe kısıtlamalarına ve finansal incelemeye tabidir. Hastanelerin işletilmesinin pahalı olduğu bir sır değil .

Hastane yöneticileri, sıkı bütçeler altında bakım sağlamak için sürekli baskı altındadır (bakım yöneticilerinden farksız olarak). Bakım yönetimi büyük bir maliyet merkezidir ve kontrolden çıkabilir. Bakım, operasyonel bütçenizi şişirebilse de, daha büyük bir stratejinin parçası olarak yürütüldüğünde, genel giderlerinizi önemli ölçüde azaltma potansiyeline sahiptir.


Sadece bakım bütçesini kısmak işe yaramaz. Aslında, bakım bütçelerinin keyfi olarak kesilmesi, ileride daha da büyük sorunlara neden olabilir. Bakım departmanının, hastanenin benzersiz doğasını anlaması ve hasta bakımından ödün vermeden maliyetleri düşürmenin yollarını stratejik olarak araştırması gerekir.

Başlayabilecekleri başlıca alanlar arasında enerji yönetimi, envanter kontrolü ve proaktif bakım yer alır.


Hastane bakımı en iyi uygulamaları

Tıbbi ekipmanlar çok pahalı olabilir. Bununla birlikte, iyi yönetilen tıbbi varlıklar yirmi yıldan fazla bir süre boyunca işlevsel kalabilir. Bu yatırımı korumak ve uzun süre çalışır durumda tutmak için elinizden gelen her şeyi yapmak son derece mantıklıdır.


1) Proaktif bakım yönetimi uygulayın

Bakım işlerini planlamadan önce ekipmanın bozulmasını bekleme lüksünüz yok. Proaktif olmalısınız.

Bütçe kısıtlıysa, önleyici bakıma odaklanın . Harcayacak biraz paranız varsa, tahmine dayalı teknolojiye yatırım yapmayı düşünün.

Şöyle düşünün. Ya size, ameliyattan birkaç dakika önce hatalı bir anestezi makinesinin tatsız sürpriziyle yüzleşmek yerine, makinenin ameliyattan günler veya haftalar önce bakım ekibinizi onarıma ihtiyacı olduğu konusunda uyarmış olabileceğini söylesek?

Evet, kulağa bilim kurgu gibi geliyor ama kestirimci bakımın (PdM) dediğimiz tam olarak budur.En basit ifadeyle, PdM, yüksek riskli varlıklar için ideal olan ihtiyati bir bakım stratejisidir. Ekipmanın gerçek zamanlı durumunu ( titreşim analizi gibi yöntemlerle ) izler ve olası bir sorun olduğunda bakım ekibini uyarır. Bunu yaparak, zamanında müdahale etmek için gerekli bilgilere sahip olurlar.


2) Envanter yönetimini ve varlık takibini dijitalleştirin

Lojistik sorunları, tedarik zinciri darboğazları, eksik cihazlar ve mevcut olmayan yedek parçalar hastanelerde tahammül edilemez sorunlardır. Ekibiniz aşağıdakileri yaparak bu sorunları kontrol edebilir:

  • Yedek parça envanter yönetimini iyi bir CMMS veya başka bir envanter yönetimi yazılımı ile dijitalleştirin ve stoksuz kalma riskini ve israfa neden olan aşırı depolamayı önleyin .

  • Kapsamlı bir varlık kaydı oluşturun ve hırsızlığı, dikkatsizliği caydırmak ve mükerrer satın alma işlemlerini önlemek için izleme yazılımını devreye alın.

3) Hasta refahı üzerinde doğrudan etkisi olan varlıklara öncelik verin

Tekerlekli sandalyelerden jeneratörlere kadar tüm varlıklarınız ve ekipmanlarınız kesinlikle önemlidir. Ancak, net bir değer hiyerarşisi olması gerekir.

Elektrik jeneratörleri, yaşam destek makineleri, cerrahi lazer makineleri, anestezi makineleri, bebek kuvözleri, yangın söndürme sistemleri vb. gibi daha önemli varlıkların daha fazla dikkat çekmesi doğaldır.

Bununla birlikte, her bir varlık için test ve denetimlerin sıklığı, nihai olarak OEM tavsiyelerine, varlık yaşına ve kullanımına, çalışma koşullarına ve uyumluluk gereksinimlerine bağlı olacaktır.

Daha fazlasını öğrenmek isteyenler için tıbbi ekipmanın önceliklendirilmesi ve yaşam döngüsü boyunca yönetimi hakkında harika bir kılavuz.


4) Düzenli kurum içi denetimler ve değerlendirmeler yapın

Hastanenizin bakım performansına ilişkin düzenli kurum içi denetimler ve değerlendirmeler uygulamasını teşvik edin. Bu birçok fayda sağlayacaktır:

  • Proaktif bir bakım çalışması kültürü oluşturmak

  • Dış denetçilerin beklentilerini karşılamak ve aşmak

  • Performans ölçümlerini takip etmek

  • Denetimler ve anlaşmazlıklar için güvenilir veriler sağlamak (özellikle her şey bir CMMS'ye kaydedildiğinde)

5) Bilgisayar destekli bakım yönetimi sistemi kullanın


Gerçekten bir yazılım çözümüne daha ihtiyacım var mı? Peki, bakım yönetiminin neleri kapsadığına bir bakalım.



Her şeyin bir anda değişebileceği dinamik bir ortamda, önleyici bakımı programı sürekli olarak personelin ve hastaların hizmet talepleriyle dengelenmeye çalışılırken, vardiya programlarının, varlık bakımı ve tedarikinin, güvenlik ve uyum yönergelerinin, envanter yönetiminin, satıcı yönetiminin ve yüklenici yönetimiyle başa çıkabileceğinizi gerçekten düşünüyor musunuz?


Bakımla ilgili tüm etkinlikleri otomatikleştirmenize, organize etmenize ve kolaylaştırmanıza yardımcı olacak, Limble gibi modern bir yazılım çözümüne ihtiyacınız var. Ek bir avantaj olarak, tüm bakım verilerinin tek bir yerde olması, maliyetleri izlemenize ve operasyonel bütçelerinizden bir miktar yükü kaldırabilecek makul maliyet düşürücü önlemler/iyileştirmeler bulmanıza yardımcı olacaktır.


6) Kalifiye bir bakım ekibini işe alın ve eğitin

Yetkili bir bakım iş gücünü işe almak ve oluşturmak için zaman ve çaba harcayarak bir dizi operasyonel baş ağrısından, teknik sorundan, sorumluluk iddialarından ve yasal para cezalarından kaçınabilirsiniz.


Hassas ekipmanla temas eden tıp uzmanları ve diğer personelin ne yaptıklarını ve bunlarla nasıl güvenli bir şekilde etkileşime gireceklerini bilmeleri de çok önemlidir. Operatör hataları, diğer sektörlerde ekipman hasarının ve arızasının en yaygın nedenlerinden biridir ve ilgili herhangi bir istatistik bulamamış olsak da, tıp endüstrisinin farklı olduğundan şüpheliyiz.

Tipik bir hastane bakım ekibi neye benzer?

Bakım ekibinizin yapısı ve boyutu, doğal olarak tesisinizin ve fiziksel varlıklarınızın boyutuna ve karmaşıklığına bağlı olacaktır. Genel olarak, aşağıdaki pozisyonları işe almayı beklemelisiniz:


Tesis yöneticisi

Tesis yöneticisi bakım ekibine liderlik eder ve bakım planlamasından ve stratejik düzeyde yürütülmesinden sorumludur. Diğer bakım çalışanları gibi bina içinde hareket ettiklerini görmeyebilirsiniz, ancak çalışmaları bakımla ilgili her şeyin sorunsuz çalışmasını sağlar.

Bakım Şefi

Bakım amiri, tesis yöneticisi ve ekibin diğer üyeleri arasında bir aracı gibi çalışır: Politikaları yorumlama, talimatları dağıtma, bilgileri aktarma ve genel olarak günlük iş görevlerini atama ve koordine etme konusunda doğrudan ekiple birlikte çalışırlar.

Sürekli olarak tesis yöneticisine rapor verirler ve talimatların tam ve eksiksiz olarak uygulanmasını sağlamaya çalışırlar.


Hastane bakım teknisyenleri

Bakım teknisyenleri , doğrudan makine tamiri ve servisi üzerinde çalışmak için gerekli uygulamalı eğitime sahip, vasıflı işçilerdir. Pek çok farklı türde bakım teknisyeni vardır, ancak bir hastane için büyük olasılıkla elektrikçilere, tesisatçılara, havalandırma sistemi teknisyenlerine ve biyomedikal teknisyenlerine ihtiyacınız olacaktır .

İster bakım ekibiniz için yeni teknik üyeler almak isteyen bir hastane yöneticisi veya tesis müdürü olun, ister tıbbi ekipman bakım alanına geçmeyi düşünen yetenekli bir işçi olun, birkaç kuruluş artık akredite sertifikalar sunmaktadır.


Temizlik personeli

Temizlik personeli genellikle çeşitli temizlik görevlerini tamamlamaktan sorumlu bir grup bakım işçisini ifade eder. Görevlerinin kapsamı ve beceri ve eğitim düzeyleri, temizlenecek tesislere bağlı olarak değişecektir. Örneğin, bir tıbbi tesisteki temizlik personeli, sıradan bir ofis alanı veya halka açık bir parkta çalışanlara kıyasla farklı becerilere ihtiyaç duyabilir.

Bununla birlikte, görevleri yerlerin süpürülmesi, paspaslanması ve vakumlanmasıdır. Ayrıca dış zemini temiz tutmakla da ilgileneceklerdir (kar ve döküntüleri temizlemek, çalıları budamak, vb.).

Görevleri normal olarak bir gözetmen, koordinatör veya başka bir gözetmen tarafından günlük veya haftalık olarak verilir. Genellikle giriş seviyesi veya temel eğitime sahip olmalarına rağmen, temizlik personeli istihdam etmeden önce, sizinkine benzer bir tesisi yönetme konusunda geniş deneyime sahip olduklarını doğrulamak önemlidir. Temizlikçiler ve bahçıvanlar bu gruba dahildir.


Özel iş ve ekipmanla ilgilenecek bakım taşeronları

Bakım faaliyetlerinizi mümkün olduğunca kurum içinde tutmak isteyebilirsiniz, ancak gerçek şu ki, bir hastane için, özellikle büyük bir hastane için, her bakım görevini kurum içinde tutmak, önemli ölçüde daha büyük bir işgücü, daha fazla lojistik ve daha fazla kaynak gerektirecektir. Sizi asıl işinizden, yani en iyi tıbbi bakımı sağlamaktan uzaklaştırabilir.

Asansör bakımı, sıhhi tesisat veya görüntüleme ekipmanı bakımı gibi son derece özel eğitim, araçlar ve yazılımlar gerektiren bakım hizmetlerini dışarıdan temin etmek son derece doğaldır.


Fiziksel varlıklarınıza dikkat edin

Hastane bakımının önemini ne kadar vurgulasak azdır.

Doğru, düzenli bakım, sağlık profesyonellerine hasta hayatlarını kurtarmak ve iyileştirmek için kullandıkları ekipman ve araçlara güvenme rahatlığı verir. Ek bir fayda olarak, hastane tesislerini pahalı acil bakım aramaları yapmak ve gereksiz para harcamaktan da kurtarır.

Hastalarınıza bakabilmeleri için fiziksel varlıklarınıza dikkat etmelisiniz.

Hayatınızı kolaylaştırmanın ilk adımı, Limble CMMS gibi bir bakım yazılımı uygulamaktır. Bakım işlerini ve fiziksel varlıkları yönetmekle ilişkili stresi ortadan kaldırarak kortizol seviyenizi düşürür.

Limble ile tıbbi tesisiniz için neler yapabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için bir demo planlayın veya bize bir e-posta gönderin.


0 görüntüleme0 yorum